FAQ svenska
Jag är inte anmäld men ska gå på konferensen/eventet – vad gör jag?
Kontakta din arrangör
Jag är sent anmäld och har inte fått någon information / mail / länk
Kontakta din arrangör
Jag är anmäld till arrangemanget men har inte fått något mail med länk för att logga in.
Kontrollera att du tidigare har angivit rätt email-adress.
Kontrollera om mailet har fastnat i spamfiltret.
Kontakta oss här på chat-supporten nedan.
När jag går in på min länk så står det att jag inte är behörig
Kontrollera att du inte använder en inloggningslänk till ett gammalt event.
Någonting är annars fel med din länk – kontakta oss på chatsupporten.
När jag klickar på länken så står det att jag inte kan använda Internet Explorer – men jag använder ju Chrome?
Din organisation har ett system för att kontrollera länkar som du klickar på i mail innan de presenteras för dig.
Det systemet använder Internet Explorer och därför presenteras detta fel till dig.
Lösningen är att du högerklickar på länken i mailet och kopierar den. Klistra sedan in länken manuellt i Chrome.
Det är bara vitt eller grått på skärmen när jag har öppnat länken.
Du använder antagligen en webläsare som är inte kan användas eller är för gammal. Se till att uppdatera din webläsare och kontrollera i informationen för ditt möte vilken webläsare som rekommenderas.
För allra största tillförlitlighet, använd Google Chrome som webläsare.
Jag hör inte!
I videofönstret finns en ljudkontroll som kan vara avstängd vid start. Det ska inte vara en överkryssad högtalare, då är ljudet avstängt.
Det kommer upp en information om att jag gått in på annan dator och att det har stängts ner.
Du har antagligen skickat din personliga länk vidare till en kollega som också har gått in på sidan. Du kopplas då ifrån då bara en person kan använda länken i taget.
Jag kommer inte in på sidan – det står bara och snurrar!
Din organisations IT-avdelning kan ha satt en teknisk begränsning för att använda en web-teknik som heter Web Sockets och som används i mötesplattformen.
Det är vanligt i större organisationer som använder tex en web proxy eller har hårda regler för brandvägg.
För att kontrollera detta kan man gå in på denna sidan och se om det fungerar: https://websocketstest.com/
Jag har inget ljud och/eller bild i ett grupprum
Din organisations IT-avdelning kan ha satt begränsningar för hur du får kommunicera ut från din dator. För att ljud och bild ska fungera måste det vara tillåtet att kommunicera ut genom brandväggen på UDP 10000.
Tänk på att det kan vara många som kontaktar oss på chatt-supporten i början av mötet vilket gör att det kan ta en stund innan du får svar! |
FAQ english
I’m not registered for the event but I want to attend – what can I do?
Contact the organizer of the event
I have a late registration and I have not received any information / email / links
Contact the organizer of the event
I’m registered for the event but I’ve not recieved any email with a link to log in
Check that your registered email is the correct one.
Check that the email is not in your spam folder of your email box.
Contact us here with the chat below.
When I use my link it says I’m not authorized
Check that you are not using an old link to an old event.
Something might be wrong with your link – contact us on our chat support below.
When I click the link it says that I cannot use Internet Explorer – But I use Chrome?
Your organization might have a system to check links that you click in emails before they are presented for you.
That system is using Internet Explorer and therefore that message is shown to you.
The solution is that you right-click the link in the email och copy. Then paste the link manuelly into Chrome.
The screen is white or grey when I opened the link
Your are probably using a web browser that cannot be used or is too old. Make sure you update your browser and check the information for your meeting, what browser is recommended.
For the best result, use Google Chrome as browser.
I can’t hear!
In the video window there is a sound control that might be muted at start. It should not be crossed out speaker – then the sound is off.
There is a message that I have entered the system from another browser and that my session will be closed.
You might have sent your personal link to a collegue that also have entered the system with the same link. You are then disconnected because only one connection per person is allowed.
I cannot enter the system – it is only a spinner in the middle of the screen!
Your organization might have set a technical limit for using a web technology called Web Sockets that is used in the platform.
That is usual in large organization using a web proxy or has extensive rules for the firewall.
To check of you have this problem – use this page to check: https://websocketstest.com/
I can’t hear or see anything in a small videomeeting /grouproom
Your organization might have set limits for how you can communicate out from your computer. To make sound and video available, your firewall must allow communication out on UDP 10000.
It might be many people contacting us on the chat in the beginning of the meeting – allow us for a little time to answer your question! |